Isnin, 4 April 2016

Roh bangun tapi masih bermimpi

Apa yang berlaku.

Peristiwa yang agak mengerikan dan aku tak pasti apa istilah yang sesuai untuk mengambarkannya. Ianya berlaku pada siang tadi semasa aku sedang berada di dalam bas.Perjalanan yang mengambil masa kira kira 11 jam memang amat memenatkan, jadi aku lelapkan mata sambil menahan kesejukan penyaman udara ditambah dengan hujan yang lebat.

Inicio projecao

Sedar sedar, aku dapati bas sudah berhenti namun tiada penumpang yang kelihatan, semua kerusi kosong.Mana pula pergi semua orang?. Aku gagahi diri untuk bangun namun badanku seolah terpaku pada kerusi bas.Pada ketika itu juga aku perasan yang tangan dan kakiku tidak kelihatan, seolah olah aku halimunan (cuba bayangkan cerita halimunan yang memakai baju dan seluar).

Lama juga rasanya aku bergelut untuk bangun dan pada suatu ketika akhirnya aku terjaga buat kali kedua.Kali ini aku bukan lagi halimunan dan aku dapat melihat penumpang yang lain serta mendengar suara mereka.Bagi memastikan aku tidak bermimpi, aku cuba bangun dan berjaya.

Apa sebenarnya yang telah berlaku masih lagi menjadi tanda tanya bagiku.Tapi apa yang pasti ianya menjadi satu pengalaman yang menakutkan.

Istilah yang paling hampir.

Lucid Dream.

A lucid dream is any dream during which the dreamer is aware that they are dreaming.

During lucid dreaming, the dreamer may allegedly be able to exert some degree of control over the dream characters, narrative, and environment.

  1. tak pernah alami lagi peristiwa mcm ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Susah hendak diceritakan dan diperjelaskan Ikhwan

      Padam
  2. scary sangat cite nieh ..nasib xpenah kene..:'(

    BalasPadam
  3. tak pernah hadapi situasi macam ni juga...ka situasi ini sama macam kena tindih

    BalasPadam

Terima kasih di atas kesudian anda untuk menjengah ke blog ini. Semua komen akan disemak terlebih dahulu sebelum dipaparkan pada ruangan komen oleh admin. Harap maklum.

favourite category

...
test section describtion

Butang Whatsapp hanya berfungsi pada peranti smartphone